Sajtóértesülések szerint hamarosan áthelyezik az anyacégen belül a Honda Racing Corporation általános igazgatóját, Kuvata Tecuhirót. A japán gyártó nem az első kulcsemberét távolíthatja el a MotoGP-részlegéről.
A Honda több változtatást is végrehajtott az elmúlt időszakban, ami a MotoGP-részleg vezetését illeti. Könnyen lehet, hogy hamarosan ismét lesz egy fontos távozó: az Autosport értesülései szerint ugyanis Kuvata Tecuhiro, a Honda Racing Corporation (HRC) általános igazgatója április 1-től (Japánban ekkor kezdődik az üzleti év) az autóipari részlegen fog dolgozni. Helyére állítólag az eddig az offroadrészleget irányító Honda Tajcsi érkezik, aki nemrég a gyártónak a Dakar-ralin elinduló csapatát vezette.
A Hondánál időről időre igyekeznek hangsúlyozni, hogy ezek a változtatások nem a rossz eredményeknek szólnak, ugyanakkor nehéz elképzelni, hogy a kettő között egyáltalán nincs összefüggés. A japán márka az elmúlt két szezonban az utolsó helyen zárt a konstruktőri tabellán, a 2023-as idény pedig még az előzőnél is rosszabbul alakult.
Mindezt annak ellenére, hogy Álex Rins teljesen váratlanul megnyerte az Amerikai Nagydíjat. Ezt leszámítva viszont inkább az esésekről, a sérülésekről és a gyenge szereplésről maradt emlékezetes az idény, olyannyira, hogy a főfutamokon száraz körülmények között nem is jött össze több dobogó. Ezt pedig a Honda történetének legsikeresebb pilótája, Marc Márquez is megelégelte, és 11 év után elhagyta a gyártót.
Elkezdődött a tisztogatás? – a Honda kirúgta veterán kulcsemberét
A spanyol pilótát az sem győzte meg, hogy a Honda kirúgta a technológiafejlesztési részleg vezérigazgatóját, Kokubu Sinicsit, akinek a helyére egyébként egy másik japán szakember érkezett Szató Sin személyében. Az előző télen pedig az addigi technikai igazgatót, Jokojama Takeót a tokiói központba helyezték át, az ő szerepét a korábban a Suzukit sikerre vezető Kavaucsi Ken vette át.
Ami Kuvatát illeti, ő 2000 óta dolgozik a Hondánál, de egy évtizeden át a Forma–1-es projektből vette ki a részét, illetve a szériaautós részlegen volt. 2010-ben aztán ő lett a fejlesztési stratégiáért felelős mérnök a MotoGP-ben, majd 2016-ban nevezték ki a HRC általános igazgatójává. Abban az évben megnyerték az egyéni és a konstruktőri világbajnokságot, majd a következő három idényben tripláztak.
Hogy az értesülések igaznak bizonyulnak-e, az hamarosan kiderül, hiszen két hét múlva indul a szezon, és az április sincs messze. A Honda a Yamahával együtt jelentős engedményeket kapott az új koncessziós szabályok révén, így papíron gyorsabban fel tudnak zárkózni a jelenlegi élmezőnyre, hogy visszatérjenek a legjobbak közé.