Teljesen összezavarja a Hondát, hogy nem működnek az „elméletileg jó” fejlesztések

Alberto Puig, a gyári Honda csapatfőnöke elárulta, a gyártónál nem értik, hogy miért nem működnek a fejlesztések. A japánok Montmelóban teszteltek, és állítólag hamarosan új motorblokk is érkezik.

Továbbra is kilátástalannak tűnik a Honda helyzete. A japán márka eddig egyetlen futamon sem zárt az első tízben, így a sprinteken nem is szereztek pontot, míg a főversenyeken a katari és a portimãói tizenkettedik hely a legjobbjuk. Ennek következtében csupán 8 ponttal rendelkeznek, hiszen Austinban Luca Marini az egyetlen állva maradt RC213V-vel csupán tizenhatodikként ért célba, miután a korábban eleső Álex Márquez is megelőzte.

Kínos: Álex Márquez elesett, de így is elhappolta az utolsó pontot a Honda elől

Pedig a holtszezonban ennél jobbnak tűnt a helyzet. A valenciai teszt után Joan Mir arról beszélt, hogy először érez érdemi előrelépést a versenygéppel kapcsolatban, és Sepangban, valamint Loszaílban sem nézett ki tragikusnak a szituáció. Ám valami mégis félrement, csak éppen a Hondánál nem nagyon értik, hogy micsoda.

„Az egyetlen dolog, amit el tudok mondani, hogy Japánban keményen próbálkoznak – nyilatkozta a MotoGP hivatalos honlapjának Alberto Puig, a gyári istálló csapatfőnöke. – Tényleg próbálkoznak, sok különböző dolgon munkálkodnak. Új embereket hoznak a csapatba, nagyobb a létszám. Nem arról van szó, hogy alszanak. Másfelől viszont nem jutunk előrébb, a motor pedig nem teljesít [jól]. Nagy változtatásokat hajtottunk végre, elméletileg jó fejlesztéseket vittünk. A pályán viszont ez nem látszik. Jelenleg kicsit össze vagyunk zavarodva. Sokat próbálkozunk, de a pályán semmi igazán lenyűgözőt nem látunk.”

Különösen éles a kontraszt a Honda tavalyi austini szerepléséhez képest, hiszen az akkor még az LCR-nél versenyző Álex Rins tavaly megnyerte az Amerikai Nagydíjat. A mostani hétvégén Mir többek között ennek kapcsán is elmondta, hogy a motor erősségei eltűntek, és ideje felelősséget vállalni, hogy aztán megfelelő pályára álljanak. A 26 éves versenyző a főverseny után is lesújtóan értékelt.

A lesújtó kritika után Mir felelősségvállalásra szólította fel a Hondát a borzalmas szereplés miatt

„Ez kétségbeejtő – jelentette ki. – Nagyon nehéz a helyzet. Ha az ember többet akar tenni, nem tud. A középmezőnyben vagyunk, közel vagyunk, megteszünk egy kört, két kört, majd a harmadik körben a motor azt mondja, hogy »feladom«. Ez a történet ritmusa. Erősnek kell lennünk, keményen kell dolgoznunk, és tovább kell lépnünk abból a helyzetből, hogy messze vagyunk [az élmezőnytől].”

Mirhez hasonlóan Marini és Nakagami Takaaki is negatívan festette le a helyzetet, egyedül Johann Zarco volt valamivel optimistább. A Hondának a tavalyi év végén megváltoztatott koncessziós szabályok jelenthetik a kiutat, hiszen ennek köszönhetően a tesztpilóta, Stefan Bradl mellett a gyári csapat versenyzői is részt vehettek a Montmelóban rendezett privát teszten, hogy aztán a jerezi forduló utáni hétfőn a kollektív teszten kísérletezhessenek tovább. Könnyen lehet, hogy a Mir által említett „átdolgozott” motorblokkot is kipróbálták, amelynek bevetésére szintén az engedmények adnak lehetőséget. Azt viszont egyelőre nem tudni, hogy ez utóbbira pontosan mikor kerül sor.

Mir: Ha Jerezben sem működik a motor, akkor drasztikus lépést kell tennünk, nem veszíthetünk több időt

Teljesen összezavarja a Hondát, hogy nem működnek az „elméletileg jó” fejlesztések