Quartararo teste megint nem bírta a jerezi pályát, a végén már fékezni sem tudott

Fabio Quartararo és Álex Rins is kompartment szindrómával küszködött a Spanyol Nagydíjon. A francia versenyző elmondása szerint a hajrában már fékezni sem tudott, főnökük pedig kijelentette, a táv utolsó harmadában mindketten nagyot küzdöttek, hogy célba érjenek.

Azok után, hogy Fabio Quartararo a Spanyol Nagydíj sprintfutamán a pályán a harmadik helyen ért célba, és még a büntetése után is 5 pontot szerzett, a vasárnap már nem alakult ennyire jól a Yamaha versenyzőinek. Igaz, a huszonharmadik, illetve a huszonötödik helyről indulva a kettős pontszerzés szép teljesítmény, de ezt mindkét pilóta nagy szenvedés árán érte el.

A 25 esztendős motoros teljesen száraz körülmények között is sokat tudott előrejönni, bár ezek jelentős része annak volt köszönhető, hogy előtte sokan kiestek. A hajrát a tizenharmadik helyen kezdte meg, ám végül csupán egyetlen egységet gyűjtött be, ugyanis kompartment szindróma miatt megfájdult a karja, így veszített a sebességéből.

Martín az élről bukott, Bagnaia pedig Marc Márquezt legyőzve nyerte meg a jerezi főfutamot

„Nem sikerült úgy rajtolnom, mint szombaton – nyilatkozta. – Volt egy kis gondunk a hátsó tapadással, aztán pedig fizikailag nagyon fárasztóvá vált a motorozás. Fájt a karom, mert túl keményen fékeztem. Az utolsó tíz körben már nem tudtam fékezni, így le kellett lassítanom. Nagyon kemény futam volt. A hátsó tapadás és a kanyarodási [sebesség] nagyon hiányzik, a hétfői teszten remélhetőleg tudunk változtatni ezen. Nem várok nagyon nagy előrelépést, de bízom benne, hogy javulunk, hogy jobban érezzük magunkat a motoron, és gyorsabbak legyünk.”

Quartararóval nem először babrált ki a jerezi pálya ilyen tekintetben, hiszen a 2021-es győzelmét hasonló okokból bukta el, ami aztán műtéthez vezetett. Ráadásul most csapattársa, Álex Rins is hasonló problémákkal küszködött. A spanyol pilóta valamivel jobban bírta a gyűrődést, és végül ő örökölte meg a tizenharmadik pozíciót.

„Nem volt könnyű az utolsó helyről indulni, de jobban sikerült a rajt, mint szombaton – kezdte. – Néhány pozíciót visszaszereztem, majd szinte az egész versenyen Fabio mögött voltam. Aztán láttam, hogy ő is elkezdett szenvedni, akárcsak én, és utol tudtam érni, majd megelőztem. Az biztos, hogy nem ilyen eredményt szeretnénk, de fontos volt számunkra ez a futam, mert rengeteg információt gyűjtöttünk. Hétfőn sok alkatrészt ki kell próbálnunk. Szóval megyünk tovább, és folytatjuk a munkát.”

A tough Race in Jerez 🥵#MonsterYamaha | #MotoGP | #SpanishGP | #FQ20 | #FabioQuartararo | #AlexRins | #AR42 pic.twitter.com/QMvXCXzXA7

— Monster Energy Yamaha MotoGP (@YamahaMotoGP) April 28, 2024

Ahogyan arra mindketten utaltak, a futam másnapján rendezik a jerezi tesztet, amely ezekben a pillanatokban is zajlik. Cikkünk megjelenésének pillanatában Quartararo a tizenhatodik helyet foglalja el, 1:37.438-as ideje pedig 1,033 másodperccel marad el a lista élén álló Fabio Di Giannantonióétól. Rins 121 ezreddel, illetve két pozícióval van mögötte. Massimo Meregalli elmondta, mire helyezik leginkább a hangsúlyt, miután ő is értékelte a versenyt.

„A pilótáinknak a rajtrács végéről kellett indulniuk, így nehéznek ígérkezett a futam – fogalmazott a Yamaha csapatigazgatója. – Ráadásul Álex és Fabio is küszködött a nehéz motorral, mivel a rossz tapadási viszonyok miatt a vezetés nagyobb fizikai erőt igényelt. Ezen a pályán sokat kell pihenés nélkül használni a gázt és a féket, így ez még megterhelőbbé tette számukra a versenyt. Nagyot küzdöttek, hogy teljesítsék a táv utolsó harmadát. Egyértelmű, hogy sok munka vár még ránk, ezért nagyszerű, hogy hétfőn lesz egy tesztnap, és egy egész versenyhétvégényi adatot tudunk használni. Sok új elemet kell kipróbálnunk, de a legfontosabb komponenseket kell előnyben részesítenünk. Ez az aerodinamika, az új fejlesztésű váz, valamint néhány elektronikai beállítás.”

Így áll a MotoGP-tabella a Spanyol Nagydíj után

A szomorú Martín nem tudja megmagyarázni a bukás okát, de egyvalami jó érzéssel tölti el