Jack Miller szerint nem probléma, hogy a sprintek és a hétvégék számának növekedése miatt több versenyt kell majd lefutnia jövőre, mivel nem szereti a hétköznapokat európai otthonában tölteni. Az ausztrál pilóta arról az ötletről is elmondta a véleményét, hogy a pilóták legrosszabb eredményeit ne számítsák be az év végi összesítéskor.
Jövőre is lesznek sprintfutamok a MotoGP-ben, annak ellenére, hogy a Dorna idén bevezetett újdonsága – amely a nézőszámok emelkedését tekintve sikeresnek mondható – jelentősen növelte a pilótákat érő terhelést. Éppen ezért többen, köztük Fabio Quartararo is kiállt amellett, hogy csökkenteni kellene ezeknek a ráadásviadaloknak a számát. A francia motoros kiemelte, hogy a mostani szezonban látott súlyos sérülések megdöbbentően nagy száma összefüggésben lehet a hétvégék új menetrendjével.
Quartararo szerint nem minden hétvégén kellene sprintfutamot rendezni a MotoGP-ben
Ráadásul a 2024-es naptárba már 22 forduló került be, tehát összesen 44 versenyt kell majd lefutnia a mezőnynek. Jack Miller azonban nem bánja ezt annyira. „Eléggé elfáradtam a szezon végére, de azért fizetnek, hogy 44 futamon versenyezzek ezzel a motorral. Nem azért jövök Andorrába a szezon közben, hogy a kanapémon üljek, biciklizzek, kocogjak, vagy bármi hasonló… Azért csinálok [mindent], hogy versenyezni tudjak” – szögezte le a SPEEDWEEK.com-nak Miller.
Felmerült, hogy csapattársa, Brad Binder egy hasonló helyzetben azt válaszolta, hogy „január végén elhagyom Dél-Afrikát, aztán december elsején térek oda vissza. Mit gondolsz mért csinálom ezt? Hogy versenyezzek.”
„Én ezt szeretem csinálni, és szerintem minél több versenyünk van, annál gyorsabban telik el az év. Ha van egy szabad hetem, amikor visszajövök Andorrába, akkor egy biciklizés vagy egy edzés a teremben a napom fénypontja. Ez nem túl szórakoztató, sőt nekünk külföldieknek kifejezetten unalmas. Ne értsetek félre, az például elég jó, hogy itt van nekem Brad, de ő mégsem a családom. Haverok vagyunk, sőt jó barátok, de olyan barátaim is vannak, akiket gyerekkorom óta ismerek, és ott van a családom, én leginkább azt várom, hogy velük tölthessem az időmet” – mondta Miller.
A KTM pilótája év közben Andorrában lakik, felesége – akivel egy éve házasodtak össze –, viszont Miller szülővárosában, az ausztráliai Townsville-ben tölti az ideje nagy részét. Szeptember 14-e óta ráadásul nem is egyedül, hiszen ekkor született meg a pár első gyermeke, Pip Florence. Teljesen érhető tehát, hogy a négyszeres MotoGP-futamgyőztes nehezen viseli a családja és közte meglévő távolságot.
Miller teljesítményét is befolyásolta a lánya születése, legalábbis Pit Beirer, KTM motorsport-igazgatója szerint. „Nyáron elterelődött a figyelme, nem is tudott hasznot húzni az általa elvégzett fejlesztői munkából. Családot alapítani a szezon közepén Ausztráliában, az valami olyasmi, ami egy versenyzőt sem hagyna teljesen érintetlenül” – osztotta meg gondolatait a SPEEDWEEK.com-mal a német szakember.
Miller a szezon végének, Binder az eredménynek örül – a KTM valenciai tesztértékelője
Miller szavai több szempontból is egybevágnak azzal, amit Szoboszlai Dominik mondott egy nemrég megjelent interjújában arról, hogy egy nem a hazájában élő élsportoló könnyedén egyedül érezheti magát. „Aki azt mondja [focistaként], hogy nem érzi magát magányosnak, az hazudik. Természetesen néha én is az vagyok. Vannak olyan napok, amikor a kanapén ülök és azon gondolkodok, hogy mit csináljak. Az otthoni barátaim nincsenek itt, annyira régóta pedig még nem lakok itt, hogy csak szóljak valakinek, hogy menjünk el valahova. Ilyenkor filmet nézek és reménykedek, benne, hogy elalszok, hogy minél hamarabb holnap legyen. Vannak nagyon is nehéz napok” – tette hozzá a labdarúgó-válogatott csapatkapitánya a Fodball videójában.
Millert arról is megkérdezték, mit szólna egy olyan rendszerhez, hogy az egyes pilóták legrosszabb eredményei nem számítanának bele az év végi összegzésbe. Az újságíró felvetette, hogy ezzel a versenyzők elkerülhetnék az olyan helyzeteket, amelybe Jorge Martín került a rossz gumijai miatt a Katari Nagydíjon. „Megértem, hogy néha az egyik gumi rosszabbul működik, mint egy másik, ilyen az élet. Ez akkor is megtörténhet, ha csak úgy veszel egy autót, vagy valami mást. Amikor valamit kézzel készítenek az emberek, akkor lehetnek eltérő eredményeket” – mondta 28 éves motoros.
Martín főnöke még mindig várja a Michelin elemzését a katasztrofális katari futamról
„Egy nagyon nehéz pillanaton mentem keresztül, amikor Álex Márquezzel szemben elvesztettem a [2014-es Moto3-as] bajnoki címért folytatott küzdelmet. Ezután sok időt töltöttem azzal, hogy másokat hibáztattam – magamat viszont nem. Sok időre volt szükségem ahhoz, hogy felfogjam, valójában én vesztettem el a világbajnokságot, senki más. Nagyon sok olyan futam volt, amelyeken jól működött a motor, és én is jó munkát végeztem – aztán egy buta hibát vétettem. A mostani világban néha nehéz felismerni, hogy a dolgok [mennyire jól] működnek, és mindenkinek lesz egy olyan napja, amikor rossz gumikat fog ki. Néha szerencséje van az embernek, amikor ez a második szabadedzésre jön ki, máskor meg úgy alakult, hogy a főversenyre.”