Marininek nem könnyű hátul látni önmagát a tabellán, a Forma–1-ből várja a segítséget

Luca Marini abban bízik, hogy rövidesen közelebb tudnak kerülni az élmezőnyhöz. A Hondához idén csatlakozó pilóta arról is beszélt, hogy mennyi segítséget kapott Valentino Rossitól.

A tavalyi szezonban hat alkalommal is felállhatott a dobogóra Luca Marini, és így összetettben a nyolcadik helyen zárt. Abban az idényben még a Ducati motorokat használó VR46 pilótája volt, viszont idénre átigazolt az elmúlt években folyamatosan küszködő Hondához. Az aszakaiak gépével pedig ő is a mezőny legvégén találta magát, az első pontjait is csak a nyári szünet előtt, a Német Nagydíjon szerezte meg. Ez pedig természetesen lelkileg megviseli a 26 éves pilótát.

Marini megfogalmazta a Honda célját, szavai sokat elárulnak a japán gyártók helyzetéről

„Nem könnyű magamat a tavalyi évhez képest ennyire hátul látni a tabellán – ismerte el az olasz Sky Sportsnak. – De tisztában vagyok azzal a döntéssel, amelyet meghoztam, és azzal, milyen a folyamat kell ahhoz, hogy visszatérjek az élmezőnybe. De azt nem tudom megmondani, hogy ez mennyi időbe fog telni. A csapattagok tekintetében is változtatunk néhány dolgon, olyan olasz és európai mérnökökkel, akik talán a Forma–1-ből érkeznek. Remélem, hogy az év végére közelebb tudunk kerülni az élmezőnyhöz, és sikerül néhányszor bekerülnünk a Q2-be, aztán meg majd jövőre meglátjuk a többit.”

„Mindig szeretem a dolgok jó oldalát nézni, tehát bár még nem tartunk ott, ahol szeretnénk, de azt láttam, hogy az összes mérnök, aki ezen a projekten dolgozik, nagyon nyomja – tette hozzá. – Az év elején azt hittük, hogy már egy magasabb szinten vagyunk, de valójában az idei motor visszalépést jelent a tavalyihoz képest, amelyet még a [novemberi] valenciai teszten próbáltam ki. De a dolgok változnak, és már a helyes úton megyünk, de [a felzárkózás] időbe telik. Reméljük, hogy Silverstone-tól jobb állapotban leszünk, már csak azért is, mert idén eddig a legutóbbi forduló volt a legjobb.”

A Honda pilótái elárulhatták, milyen lesz a silverstone-i különleges festésük

A Honda – és a Yamaha – felzárkózását a koncessziós jogok segítik, amelyeknek köszönhetően a japán gyártók például többet tesztelhetnek. Marini viszont úgy gondolja, még korai lenne azt várni, hogy ezek jó eredményeket szüljenek. „A Hondának és a Yamahának még túl korán van – mondta az olasz pilóta. – Minden gyártó évről évre sokat fejlődik, és már nem abban a korszakban vagyunk, amelyben a Honda és a Yamaha volt a legjobb, és amelyben szilárdan kitartottak a projektjük mellett, hiszen épp nyertek. Most viszont minden évben mindenki hoz valami újat, és nekünk meg náluk kell jobbnak lennünk.”

Ahogy már említettük, Marini a VR46-tól igazolt a Hondához, vagyis tavaly még Valentino Rossi csapatának pilótája volt. Ám Rossival nemcsak ez köti össze, hiszen a Doktor a féltestvére, akinek elmondása szerint sokat köszönhet. „Hogy mennyit segített nekem Valentino? Azt lehetetlen számszerűsíteni – jegyezte meg. – Az első években hozzám, ahogy mindenkihez, mindig volt pár jó szava, illetve segített nekem és a többieknek, hogy kiismerjük az egyes pályákat és a gumikat, amelyeknek nagyon fontos a szerepük. De mostanában Vale rengeteg versenyen indul, szóval nagyon nehéz otthon találni a másikat. Így általában üzenetben beszélünk, de persze igyekszünk támogatni a másikat, viszont az ilyen távolságból nem egyszerű.”

Nehéz de nem megoldhatatlan feladat Rossinak, hogy a rivális csapat főnökeként segítse Marinit

Öccse szerint a családjuk minden tagja „ünnepli” Aleix Espargaró visszavonulását