Marc Márquez a versenymérnöke szerint „a bátrak legbátrabbja” adott körülmények között

Frankie Carchedi elárulta, hogy a második szabadedzés is kellett Marc Márquez misanói sikeréhez. A versenymérnök ezután pilótája bátorságát dicsérte. Azt azonban nem tudja, hogy hány győzelmet fog még idén aratni a nyolcszoros világbajnok.

Hosszú nyeretlen időszak után Marc Márquez az aragóniait követően a San Marinó-i Nagydíj főfutamát is megnyerte. A spanyol pilóta csak a kilencedik helyről rajtolt, de a rövid esős időszak alatt senki sem tudta felvenni vele a versenyt. A kedvezőtlen körülmények között átvette a vezetést, és aztán már nem is adta ki a kezéből. Frankie Carchedi, Márquez versenymérnöke – aki nem fogja elkísérni a Ducati gyári csapatához –rávilágított, hogy a második szabadedzés is kellett a nyolcszoros világbajnok vasárnapi jó szerepléséhez.

Marc Márquez Aragónia után Rossi otthonában is győzött

„Marc nagyon keményen dolgozott azon héten – mondta Carchedi a TNT Sportsnak. – De tényleg úgy gondolom, hogy hibáztunk az időmérőn, különösen azért, mert Misanóban általában a rajt meghatározza a verseny menetét. Szombat reggel [a második szabadedzésen] 28 körön át ugyanazt a gumit használtuk, és ez volt az oka annak, hogy a főfutamra a közepeset és nem a lágyat tettük fel, mert innen tudtuk, hogy [a lágy] az utolsó hat-hét körben már a határon lesz. A 18. körig lehetett vele elmenni, odáig nagyon jól működött.”

Carchedi utólag elismerte, hogy a csapadék nagyon jól jött a pilótájának. „Természetesen az eső segített Marcnak abban, hogy az élre tudjon állni, de már előtte is viszonylag jó pozícióban volt – emlékeztetett a szakember. – Szóval igen, ott volt az élmezőnyben. Hogy vajon az eső nélkül is képes lett volna ennyit előzni? Nem vagyok benne teljesen biztos. De Marc ilyen körülmények között a bátrak legbátrabbja.”

„Ahogy a dolgok mentek, Marc nyilvánvalóan látta, hogy Jorge [Martín] bemegy a bokszba, és hogy így nagyobb esélye van a győzelemre – folytatta. – Azt viszont nem tudom, hogy idén még mennyi [győzelem] lesz ebből. De minél többet dolgozunk, annál inkább rájövünk, hogyan tudunk közelebb kerülni [Bagnaiához és Martínhoz]. De még ki kell ismernünk egyes részleteket. Őszintén szólva az időmérő sokba kerülhetett volna nekünk a [misanói] hétvégén, hiszen a tempónk egyértelműen megvolt. Eddig soha nem a tempóval volt a probléma, csak még egyes apróbb dolgokat ki kell javítanunk.”

Meglepő dolog miatt tudták elkerülni a Ducati „helyi” pilótái, hogy elkövessék Martín hibáját

Bagnaiát és Quartararót hasonlította össze a mindkettőjükkel dolgozó kulcsember, majd Rinst értékelte