Közelebb vitte a távozáshoz Quartararót a gyenge kezdés?

Sajtóértesülések szerint Fabio Quartararo a rosszul sikerült szezonnyitó után az eddiginél is nyitottabbá vált a távozásra, és az Aprilia lehet a megoldás számára. Könnyen lehet, hogy hamarosan sok minden eldől.

Fabio Quartararónak a mezőny többségéhez hasonlóan az idei év végén lejár a szerződése a Yamahánál. Azonban a versenyzők nagy részével ellentétben nem neki kell bizonyítania, hogy az őt foglalkoztató gyártó megtartsa, hanem fordítva: a francia pilóta az elmúlt hónapokban többször hangoztatta, hogy bár a Yamahával szeretne visszatérni a sikerek útjára, de ha úgy látja, hogy ez nem lehetséges, akkor körülnéz a piacon.

A múlt heti első forduló pedig semmiképpen sem azt igazolta, hogy a hangvillások belátható időn belül ismét a győzelemért fognak harcolni. Sőt, maga a 24 éves motoros mondta ki, hogy bár tavalyi önmagukhoz képest fejlődtek, a többiekhez viszonyítva minden eddiginél nagyobb a lemaradásuk. Ezt pedig az eredmény is igazolta.

Quartararo mindössze a tizenhatodik helyet szerezte meg az időmérőn, majd a sprinten a tizenkettedik, a főfutamon pedig a tizenegyedik helyen ért célba. Ugyanakkor nem is maga a helyezés az igazán elkeserítő, hanem az, hogy nagyon megnőtt a lemaradás a győztessel szemben. Mindezt pedig nem lehet kizárólag azzal magyarázni, hogy adott esetben mások voltak a körülmények.

Quartararo lesújtó értékelése: szerinte minden eddiginél nagyobb a Yamaha lemaradása

Mindez pedig egyre inkább megerősítheti Quartararót abban, hogy a távozás lehet a legjobb megoldás. A kérdés már csak az, hogy hova. A Hondát minden bizonnyal azonnal ki lehet zárni, hiszen az nem jelentene túlságosan nagy előrelépést. A KTM-en belül legfeljebb a szatellitcsapatnál, a GasGasnál lehet hely neki, ami szintén nem annyira vonzó. A Ducatinál ugyan lehet üresedés, de a gyári istállóhoz és a szintén gyári motorokat használó Pramachoz nehéz lenne bekerülnie.

Maradt tehát az Aprilia. A gyári alakulat pilótái közül Aleix Espargaró kezdte jobban az idényt, de az esetében az sem biztos, hogy jövőre még ott lesz a mezőnyben. Maverick Viñalesnek pedig egyértelműen eredményeket kell felmutatnia ahhoz, hogy a vezetés ne gondolkozzon el a leváltásán. Nem véletlen, hogy a GPOne.com értesülései szerint Quartararo velük, pontosabban az Aprilia Racing vezérigazgatójával, Massimo Rivolával folytat egyre intenzívebb tárgyalásokat.

Hogy neki miért lenne jó a váltás, azt aligha kell tovább magyarázni, és vélhetően az Aprilia számára is előrelépést jelentene az érkezése. A Yamahának persze nagy érvágás lenne a távozása, de hosszú távon talán kifizetődőbb, ha nem Quartararo megtartására helyeznék a legnagyobb hangsúlyt, hanem például arra, hogy legyen egy szatellitcsapatuk. Ezzel ugyanis több adatot gyűjthetnek, ami felgyorsíthatja a motor fejlesztését. A Ducati példája pedig megmutatta, hogy bár a pilóta személye sem mindegy, de a gép teljesítménye az elsődleges.

Hogy mikor dőlhet el Quartararo jövője, arra egyelőre nehéz válaszolni. Mindenesetre, ha az értesülések igazak, és valóban tárgyal az Apriliával, akkor azt egyelőre anélkül teszi, hogy nyilvánosan hangzatosan nyilatkozna a jövőjéről. Az olasz portál ugyanakkor elképzelhetőnek tartja, hogy viszonylag hamar, a hazai futamhétvégéjén, a Francia Nagydíjon már ténylegesen borulhat a dominó.

Dall’Igna először értékelte Marc Márqueznek a Ducati nyergében való bemutatkozását