A jelenleg egyaránt szakértőként dolgozó Neil Hodgson és Michael Laverty is azt gondolja, hogy Somkiat Chantra nem áll készen a MotoGP-re. Laverty arra is kitért, hogy szerinte csak a thai útlevele miatt igazolta le Chantrát az LCR, aki Hodgson szavai alapján eddig csak „átlagos eredményeket” ért el.
Ahogy korábban beszámoltunk róla, Somkiat Chantra váltja jövőre az LCR-nél Nakagami Takaakit, aki a Honda fejlesztőpilótájaként folytatja a pályafutását. Chantra idén már a hatodik teljes szezonját tölti a Moto2-ben, de eddig nem igazán sikerült kitűnnie, bár két futamgyőzelmet azért szerzett. Pillanatnyilag a tabella tizenegyedik helyét foglalja el, tizenhárom forduló alatt mindössze 76 pontot gyűjtött, csapattársát, a kategóriaújonc Mario Ajit ugyanakkor stabilan veri.
Van viszont egy olyan tényező a történetében, ami miatt semmiképp sem lehet hétköznapinak nevezni: ő lesz az első thai versenyző a MotoGP-ben. Ráadásul hazai környezetben mutatkozhat majd be, hiszen nemrég kiderült, a jövő évi szezonnyitót Buriramban tartják. Azonban ez a „csomag” így sem győzte meg a jelenleg a TNT Sports televíziós szakértőjeként dolgozó Neil Hodgsont. A brit expilóta pedig nemcsak a levegőbe beszél, hiszen két és fél szezont lehúzott a gyorsaságimotoros-világbajnokság királykategóriájában. Egyébként eközben a Superbike-vb-n is kipróbálta magát, ahol 2003-ban felülhetett a trónra.
Az első thai MotoGP-pilóta sírva fakadt, amikor értesült a nagy hírről, majd felhívta az anyukáját
„Vegyes érzéseim vannak [Chantra szintlépésével kapcsolatban] – ismerte el Hodgson. – A bajnokság szempontjából nagyszerű, sőt hihetetlen. Mindannyian kedveljük, ő egy jó karakter, és egy friss levegőt hoz majd a paddockba. Hogy mik a negatívumok? Tizenegyedik a bajnokságban, és csak két győzelme van a Moto2-ben eltöltött éveiből. Korábban egyetlen pillanatban sem gondoltam azt, amikor őt néztem, hogy »úgy fest, mint egy MotoGP-versenyző, megvan minden képessége ahhoz, hogy MotoGP-versenyző legyen belőle«.”
„Mikor került fel utoljára valaki a MotoGP-be ennyire átlagos eredményekkel? Egy példa sem jut eszembe – állapította meg. – Fabio di Giannantonio az első ötben volt a Moto2-ben. Luca Marini nem volt annyira kiemelkedő, de sokkal jobb volt, mint Chantra. Attól tartok, hogy mivel a legrosszabb gyártóval és »előélettel« érkezik a MotoGP-be, arra van ítélve, hogy kudarcot valljon. Ha huszonegy versenyző egy másodpercen belül van, és van egy pilóta, aki egy további másodperccel lemarad mögöttük… ez pedig könnyen lehet belőle. Az ilyen helyzet meg senkinek sem jó.”
A MotoGP-ben két teljes idény lefutó Michael Laverty hasonlóan látja a helyzetet. „Ogura Aj biztos befutó volt az LCR-hez – nyilatkozta a szintén televíziós szakértőként dolgozó expilóta. – De aztán megkapta a lehetőséget arra, hogy csatlakozzon Trackhouse-hoz. Chantra esetén sok szempontból az útlevele számít. Az Idemitsu, a japán olajipari óriás, mindenképpen egy ázsiai versenyzőt akart, Chantra pedig a Moto2-es csapatuk [a Team Asia] tagja volt. De nincsenek olyan statisztikái, amelyek a szintlépést alátámasztanák. Ha mi [britek] Jake Dixon miatt vernénk a dobot, mindenki lehordana minket, mondván, hogy az útlevele miatt van ott. Pedig ő sokkal jobb eredményeket ért el, mint Chantra. Ez egy nehéz eset, hiszen nincs rejtegetni valója. Tehetséges, de még nem áll készen a MotoGP-re, de mindenkinek értenie kell a lépés politikai vetületét is.”
A Trackhouse főnöke semmit sem fog elvárni Ogurától, és a leigazolása veszélyeivel is tisztában van