Jack Miller kijelentette, nem azért igazolt a KTM-hez, hogy két év után távozzon a gyártótól. Francesco Guidotti, a gyári istálló csapatfőnöke viszont már nem fogalmazott ennyire egyértelműen az ausztrál versenyző szándékait illetően.
Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a KTM jövőre már a gyári csapatnál fogja szerepeltetni Pedro Acostát. Az egy héttel ezelőtti bejelentés nem okozott meglepetést, viszont ezzel lényegében eldőlt, hogy Jack Millernek nem lesz helye az alakulatnál, hiszen Brad Binderrel ellentétben neki nincs szerződése a 2025-ös idényre.
Hivatalos: Acosta jövőre a KTM gyári csapatának pilótája lesz
A 29 esztendős pilóta maga is tudja, hogy a spanyol újonc megérdemli a lehetőséget, innentől kezdve viszont adódik a kérdés, hogy számára merre tovább. A KTM a hírek szerint felajánlotta neki, hogy a GasGasnál folytassa, és szavai alapján Miller hajlik is arra, hogy elfogadja a lehetőséget. Mindenesetre nem aggódik túlságosan a jövője miatt.
„Egész évben fantasztikus munkát végzett – utalt Acostára. – Ő egy csodálatos újonc, egy generációs tehetség. Szóval [a KTM] számára ez a logikus lépés. Azonban lesz helyünk. Nem vagyok túlságosan feszült, inkább csak jobb eredményeket szeretnék elérni, hogy megpróbáljak egy kicsit jobban segíteni magamon. Nyilvánvalóan nem azért szerződtem ehhez a projekthez, hogy két év után távozzak. Nem ez a szándékom. Hatalmas előrelépést tettünk a projektben, és szerintem tovább tudjuk építeni ezt a motort, hogy olyan legyen, amely megállítja a piros gépet.”
Utóbbi mondatával természetesen a gyári Ducatira célzott, és azt is hozzátette, hogy a Tech3 lényegében nem szatellitcsapat, hiszen ugyanolyan motorokkal versenyez, mint a gyári KTM. Amennyiben Miller marad a márkán belül, Augusto Fernándeznek vélhetően távoznia kell, hiszen a Tech3 másik motorját vélhetően a Ducatitól távozó Enea Bastianini fogja vezetni. Francesco Guidotti azonban nem fogalmazott ennyire egyértelműen.
Dőlnek a dominók: értesülések szerint megvan Bastianini következő csapata
„Ami Jacket illeti, beszélgetünk vele – jelentette ki a TNT Sportsnak a gyári KTM csapatmenedzsere. – Szeretnénk, ha maradna a projektben. Természetesen kiértékeli a helyzetet. Ez jelenleg nem csupán a csapatok számára egy lehetőség, hanem a versenyzők számára is. Mindenkinek a saját munkáját kell elvégeznie, és a legjobbat kihozni a helyzetből.”
A hírek szerint Millert a Honda is megkörnyékezte, még ha nem is feltétlenül a pályán nyújtott teljesítménye, hanem inkább a motorfejlesztői képességei miatt. A kérdés tehát, hogy elfogadja-e a lefokozást, vagy inkább más lehetőség után néz. „Látjuk a projektet: négy hely van a MotoGP-ben a csoportunknál – szögezte le Guidotti. – A négy helyet általánosságban nézzük, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki belőle.”