Bezzecchi, Bagnaia, Rossi – ilyen volt idén a MotoGP testközelből (galéria)

2023 mozgalmas év volt a MotoGP-ben, megannyi izgalommal és fordulattal. Drámával, könnycseppel, végül pedig katartikus örömmel. Hosszú év volt, ez sem kérdés, amelynek végére sok esetben sajnos végtelenül fáradt arcokat láttunk. Ha sokszor nem is, egyszer szerencsére mindezt testközelből is átélhettük, így fogadják szeretettel a Red Bull Ringen készített válogatásunkat!

2023-as Osztrák Nagydíj – galéria

1 a 23

Sokan nem értik a coachok jelenlétét a versenysportban. Egy jó coach feladata azonban végtelenül összetett és fontos. A fenti képen Roberto Locatelli, a 2000-es év 125-ös világbajnoka látható, amint épp felvételeket készít a VR46 istálló motorosainak kanyarvételéről, hogy az edzés végén közösen kielemezzék azt. Locatelli egy ideje Valentino Rossi alkalmazásában áll. (Fotó: Guld Péter)

Augusto Fernándeznek 2023 ugyan a tanulásról szólt a királykategóriában, mégis többen úgy vélik, nagy jövő állhat még előtte. Bár minden bizonnyal élete pechje, hogy 2024-re megérkezett mellé a legújabb spanyol csodagyerek, Pedro Acosta. (Fotó: Guld Péter)

Pecco Bagnaia nővére, Carola a telefonjába merülve próbálja kizárni a külvilágot. Carola egy személyben lát el minden asszisztensi feladatot világbajnok öccse mellett, és próbálja biztosítani számára a lehető legnyugodtabb körülményeket. (Fotó: Guld Péter)

Jack Miller hiába motorozott látványosan, nem úgy alakult számára az év az új csapatban, ahogy azt képzelte. Így a feleségének tett ígéretét sem tudta beváltani, mely szerint az első idei futamgyőzelmét követően egy álomhajót vesznek. (Fotó: Guld Péter)

Joan Mir talán élete küzdelmét teljesítette a Repsol Hondával, de a spanyol becsületére váljék, hogy nem adta fel a harcot, és esze ágában nem volt csapatot váltani. (Fotó: Guld Péter)

2023 Enea Bastianini számára is csalódást keltő volt. Sérülések hátráltatták, és egyáltalán nem találta a helyét a gyári csapatban. Bár sokan úgy hitték, év végén lecseréli az alakulat, menedzsere, Carlo Pernat nem egyszerű csóka, így minden bizonnyal meggyőzte a gyár vezetését, miért lenne ez káros hosszú távon mindkét fél számára. (Fotó: Guld Péter)

Davide Tardozzi, aki a fentiekkel teljes egyetértésben azt nyilatkozta lapunknak: élő szerződést nem bontanak fel. Az exkluzív interjú hamarosan olvasható lesz nálunk. (Fotó: Guld Péter)

Noah Dettwiler, a svájci ifjú Ausztriában még szabadkártyával indult, 2024-től viszont a Moto3-as mezőny állandó résztvevője lesz. Itt épp a nyakában levő keresztet csókolja az egyik edzés előtt. (Fotó: Guld Péter)

A mezőny viszonylag még együtt a rajt után. A háttérben pedig az abroncsbeszállító szponzortáblája, amely sok kalamajkát okozott a versenyzők számára. (Fotó: Guld Péter)

Raúl Fernández minden bizonnyal többre számított az Apriliával, de az osztrák futam menő színkombinációján túl semmi kecsegtető nem adatott neki. Bízunk benne, hogy az új alakulattal 2024-ben megmutathatja tehetségét. (Fotó: Guld Péter)

Rajtrácslányok várakoznak a kezdés előtti ceremóniára. Létezésüket többen megkérdőjelezték már az elmúlt évek során, végül a MotoGP a támadások ellenére mégis úgy döntött, nem száműzik őket a versenysportból, mint ahogy tették ezt néhány éve a Forma–1-ben. Az alkalmazott modellek egyébként nem egyszer A-ligás divatbemutatók főszereplői a magánéletben, és minden alkalommal elmondják, saját akaratukból vállalják a munkát. (Fotó: Guld Péter)

Fabio Quartararo mindent megtett, de még ez is kevés volt az összetettben. Csak bízunk benne, hogy a Yamaha viharfelhői lassan elszállnak, és az új fejlesztésekkel ismét odaérhetnek a mezőny elejébe. (Fotó: Guld Péter)

Talán senki nem hitte, hogy 2023 lesz az utolsó év, amikor Marc Márquezt egy Repsol Honda nyergében láthatjuk. A motoron, amellyel a neve eggyé forrt az elmúlt tíz évben. (Fotó: Guld Péter)

A rajt utáni kalamajka sok esetben bukással végződött az elmúlt szezonban, melyre ezen belül leginkább a sprintfutamokon láthattunk megannyi példát. (Fotó: Guld Péter)

A Red Bull Ring legendás teknője a rajt után minden alkalommal egy roppant kényelmes és egyben izgalmas perspektívát nyújt a fotósok számára. (Fotó: Guld Péter)

Maverick Viñales az örök ígéret. Számtalan remek megmozdulása volt az idei évben is, és mindenki izgatottan várja, vajon melyik lesz az a szezon, amikor a vasárnapok is olyan klasszul alakulnak számára, mint az edzésnapok. (Fotó: Guld Péter)

Marco Bezzecchi a sajtótájékoztató utáni taxiszolgálat utasaként pillant rám, mielőtt elhajtanak. (Fotó: Guld Péter)

Valentino Rossi is vendége volt az osztrák futamnak feleségével. A futamot gyermeki izgalommal követte a pálya széléről, a leintés után pedig üdvözölte a neki tapsoló több ezer nézőt. (Fotó: Guld Péter)

Előtte azonban a jelentől szokatlan módon kinyittatta még a pályát egy pályabíróval, hogy a vele együtt ünneplők személyesen is köszönthessék az akadémia versenyzőit a levezető körön. A Doktor itt épp Pecco Bagnaiát öleli. (Fotó: Guld Péter)

A MotoGP óriási kabalája pillant ki a betűk közül. (Fotó: Guld Péter)

Jorge Martínnak majdnem sikerült. Egyelőre erre fog emlékezni mindenki. Rajongói pedig bíznak benne, hogy lesz még lehetősége javítani az év végi összetettben. (Fotó: Guld Péter)

Álex Márquez néhány megmozdulása bizonyította, hogy remek versenyző, de talán jobbra számított a Gresini csapatában. Keserédes, hogy 2024-ben bár ismét bátyjával egy csapatban versenyezhet az olasz csapatban, minden bizonnyal az összes szempár a nyolcszoros világbajnokra szegeződik majd. (Fotó: Guld Péter)

Brad Binder motorozása minden alkalommal szemet gyönyörködtető, de ettől talán kicsivel többre számítottunk a dél-afrikai versenyzőtől, ami az egész évet illeti. Bár a negyedik hely nem csapnivaló, a gyár a világbajnoki címre hajt. (Fotó: Guld Péter)

Miller nem ért egyet Quartararóval, inkább Szoboszlaihoz hasonlóan gondolkodik