Massimo Bartolini emberként és pilótaként is összevetette Francesco Bagnaiát és Fabio Quartararót. A Yamaha technikai igazgatója, aki tavaly még a Ducati alkalmazásában állt, ezután a japán gyártó pilótaduójáról beszélt.
A holtszezon egyik jelentős híre volt, hogy Massimo Bartolini, a Ducati járműteljesítményért felelős mérnöke elhagyja a bolognaiakat, és idén már a Yamaha technikai igazgatójaként fog működni. Tehát nem túlzás azt állítani, hogy mindkét gyártónál kulcsszerepet vállalt magára. Bartolininek így a címvédő, Francesco Bagnaia után a 2021-es MotoGP-bajnokkal, Fabio Quartararóval is együtt dolgozhat. Most, hogy a 2024-es idényből már elég sok eltelt, természetesen megkérték, hasonlítsa össze a két motorost.
Fontos szakember hagyta el a Ducatit a Yamaha kedvéért
„Technikai oldalról ma túl nagy szakadék van köztük ahhoz, hogy igazán össze lehessen vetni őket – kezdte önkritikusan Bartolini a Motosprintnek. – De a motorvezetés tekintetében mindketten nagyon erősek a fékezésben: Pecco inkább a második, Quartararo pedig a »klasszikus« részében. Bagnaia bizonyos pillanatokban megfontoltabb, Fabio viszont inkább a tehetségére alapoz, kigurul a pályára, és onnantól teljes gázzal megy. Pecco meg jól számítja ki, hogy mit kell csinálnia éppen akkor. Ami a puszta sebességet illeti, úgy gondolom, hogy Pecco még nem is érte el a plafonját, sőt erről meg vagyok győződve.”
„Emberileg pedig nagyon hasonlóak, bár Quartararo sokkal extrovertáltabb, Bagnaia meg introvertáltabb, de mindketten rendkívül kedvesek – tette hozzá. – Ha Peccóval dolgozol, nehéz nem megszeretni. Szóval vannak nagyon hasonló tulajdonságaik. Például a csapatot illetően: mindketten gondoskodnak és törődnek a velük dolgozókkal.”
Bartolini ezután külön is beszélt Quartararóról. „Amellett, hogy nagyon erős, elszánt is. Emberileg nagyon jó, sőt, bizonyos időszakokban már-már túl jó – jegyezte meg az olasz szakember. – Viszont néha dühös lesz, amikor visszajön [a bokszba], mivel jól akar teljesíteni, de a [jó teljesítménye] mostanában csak »öt percig« tart. Ha arra kéred, hogy csináljon meg valamit, akkor azt meg fogja tenni. Nagyon tehetséges abból a szempontból is, hogy nagyon gyorsan meg tudja kerüli a problémákat, szóval nagyon ügyes.”
Végül Bartolini a Yamaha másik gyári pilótájáról, Álex Rinsről is szót ejtett. „Ő szintén nagyon ügyes – értékelte a spanyol versenyzőt. – Viszont nem túl szerencsés az egészségügyi problémákkal. Egyes dolgokra nagyon érzékeny és módszeres, szóval látszik rajta, hogy több [gyártó] motorján ült már, mint Fabio. Rá lehet jönni, hogy a megjegyzései kapcsolatosak azokkal a dolgokkal, amelyeket korábban látott. És a garázsban vele folyamatosan jó kedvű az ember. De mindkettőjükkel öröm együtt dolgozni, emberileg is jól érzed magad közben. Az egész környezet kellemes, »csak« fél másodperccel gyorsabbnak kellene lennünk. Ha ez megvan, akkor gyakorlatilag rendben leszünk.”
Hoppá, a Yamaha már az új korszak előtt szakíthat hagyományaival?