Az LCR főnöke elárulta, hogy szeretné-e meghosszabbítani a Hondával az idén lejáró szerződésüket

Lucio Cecchinello, az LCR csapatfőnöke szeretné meghosszabbítani az istállója lejáró szerződését a Hondával. Cecchinello látja a fejlődést a japán gyártó motorján, de tudja, hogy további előrelépésre van szükségük.

Nem a jelenlegi a legfényesebb időszaka a Honda MotoGP-programjának. Az aszakaiak gyári alakulata és a szatellitcsapata, az LCR sem szállítja futószalagon a jobbnál jobb eredményeket, sőt általában ők alkotják a mezőny leghátsó részét.

A gyári Honda csapatfőnöke először értékelte a csalódást keltő szezonkezdésüket

Ennek ellenére Lucio Cecchinello, az LCR csapatfőnöke nem szeretné elhagyni a japán gyártó kötelékét, pedig azt könnyen megtehetné, hiszen az idei szezon végén lejár a szerződésük. Ráadásul a hírek szerint tavaly többek között a KTM is megkörnyékezte a monacói alakulatot.

„Őszintén szólva, én jól érzem magam ott, ahol vagyok – idézi Cecchinellót a GPOne.com. – Még nem írtuk alá a hosszabbítást, sőt még nem is beszéltünk róla, de én azt szeretném, hogy a következő hetekben, még a nyár előtt beszéljük meg. Ők azt akarták, hogy induljon el a szezon, mielőtt beszélünk erről, hogy arra tudjanak koncentrálni.”

„Mi 2006 óta dolgozunk együtt a Hondával, és anélkül, hogy bárkit is kritizálni akarnék, mi vagyunk az egyetlen olyan csapat, amely sohasem hagyta abba a Hondával történő közös munkát, nyolc másik istálló viszont igen – emlékeztetett Cecchinello. – Mi vagyunk az egyetlen csapat, amely mindig kitartott az évek során, ami persze nem azt jelenti, hogy mindig egyszerűen ment az együttműködés, de végül mindig sikerült megtalálnunk a közös folytatáshoz szükséges ésszerű kompromisszumot.”

A velencei expilóta a Honda motorjáról is megszólalt. „Az R1 egyértelműen fejlődött: erősebb lett a motorblokk és stabilabb a gép a féktávokon – kezdte. – A Honda-pilóták által elszenvedett bukások száma is csökkent, szóval úgy érzem, hogy bátran mondhatom azt, hogy most jobban tudják az irányításuk alatt tartani az elejét, nem kerülnek csak úgy a földre, minden ok nélkül. Ezek mind pozitív dolgok, ahogyan az is, hogy [Johann] Zarcónak tetszik a motor kanyarbemeneti sebessége.”

Zarco dobogós helyekért harcolna a Hondával, ami még nem mutatta meg a „valódi potenciálját”

„Azonban az aerodinamika szempontjából még mindig nem vagyunk eléggé versenyképesek, és még a vázon is dolgoznunk kell, mivel a gyors kanyarokban továbbra is hátrányban vagyunk a vetélytársainkhoz képest – tette hozzá. – Az igaz, hogy az előző fordulókban gyorsabbak voltunk, mint korábban, de ugyanakkor az is igaz, hogy a többiek is fejlődtek: fel kell vennünk velük a lépést, gyorsítanunk kell a fejlődésünkön, hogy csökkenteni tudjuk a lemaradásunkat.”

„A koncessziók lehetővé teszik nekünk, hogy a teljes szezon alatt dolgozzunk ezen, és remélhetőleg előre tudjunk lépni. Egyébként a változás most hozza meg az első gyümölcseit, tudom, hogy már legalább két éve van ez a helyzet, de a Honda mindent nagyon alaposan megvizsgál, mielőtt csinálna valamit, egy óriásvállaltról beszélünk, amelynek a miénktől eltérő kultúrája van.”

Hiába fejlődtek, még mindig években mérhető a lemaradása a Yamahának és a Hondának?

Marc Márquez szerint a „tökéletes motorok” helyett a nézőkről kellene szólnia a MotoGP-nek