- Hirdetés -Pedro Acosta mesélt a portimãói főfutam tapasztalatairól. Az újonc azt is elmondta, hogy miért tud könnyebben tanulni a futamok közben Francesco Bagnaiától, mint a márkatársaitól.
A Portugál Nagydíj főfutamán nagyszerű teljesítményt bemutatva megszerezte pályafutása első MotoGP-dobogóját Pedro Acosta, akit a harmadik helyen intettek le. Viszont a sprintet „csak” a hetedik pozícióban fejezte be. Nemrég elmondta, hogy miért jelentenek neki nagyobb problémát a szombati viadalok.
Acosta: Tudtuk, hogy nem lesz könnyű, de most megvan az első dobogónk
„A főfutamon a végéig meg tudtam tartani a sebességemet, ez a helyzet számomra teljesen normális: teli tartály és sok kör. Most inkább a sprintek jelentenek nehézséget – nyilatkozta Acosta. – Nem érzem magam teljesen komfortosan a sprinteken, mivel azokon a többiek már az elejétől fogva nagyon nyomják, és nem törődnek semmivel. De mindegy is, igazából nagyon jól éreztem magam a motoron mindkét portimãói futam alatt, ahogy Katarban is, és ez segített abban, hogy előzni tudjak.”
„Elfogott egy érzés, amely ismerős volt a Moto2-ből és a Moto3-ból – folytatta. – Nem a legjobb ötre koncentráltam, hanem arra, hogy kiismerjem a versenyt, illetve még a gumispórolásra. Katarban mindenki láthatta, hogy mennyit küszködtem a futam végén, szóval Portimãóban megpróbáltam [Francesco] Bagnaia manővereit lekövetni, hiszen ő az egyik legjobb a vasárnapi versenyeken való gumispórolásban. Ennek örülök, mert sok mindent megtudtam tanulni, miközben mögötte motoroztam.”
A portimãói főfutam első felében Acosta többek között a KTM gyári csapatának a két pilótáját, Brad Bindert és Jack Millert is maga mögé utasította. Az osztrák gyártó szatellitistállójának, a GasGasnak a színeit képviselő spanyol versenyző nem sokat rágódott azon, hogy elmenjen-e a nála jóval rutinosabb márkatársai mellett, akiktől ráadásul nehezebben tud tanulni, mint másoktól.
Martín dominált a portimãói főfutamon, amelyen Acosta megszerezte első dobogóját a MotoGP-ben
„Hát igazából csak arra gondoltam, hogy megelőzöm őket, nem sok időm volt rágódni ezen – mondta Acosta. – Őszintén szólva sokat tanultam Bagnaiától azt figyelve, hogy ő hogyan mozgatja a testét, és hogyan játszik a motor dőlésszögeivel. Szombaton sokat veszítettünk a 4-es és az 5-ös kanyarokba, illetve az 5-ös és a 6-os kanyarok kijáratainál. De vasárnap az, hogy láttam, Bagnaia miként játszik a testével és a motorjával, az segített felismerni, hogy miként kellene vezetnem a motort. A KTM-mel kapcsolatban nehezebb megérteni bizonyos dolgokat, ha mögöttük mész egy versenyen, mert a szél és a turbulencia úgy mozgatja a fejedet, hogy nem tudsz százszázalékban az íveikre koncentrálni, és arra, hogyan miként játszanak a motorjaikkal.”