A Yamahához igazoló Rins megcáfolt egy népszerű elméletet

Álex Rins úgy véli, annak ellenére, hogy mindkét versenygépet sornégyes motorblokk hajtotta, illetve hajtja, a Yamaha nem hasonlít a korábbi Suzukijára. A spanyol versenyző szerint nem az erőforrások közötti eltérés a legnagyobb különbség a Hondához képest.

A gyártót váltó pilóták közül talán Álex Rins volt az, akinek a legnagyobb megkönnyebbülést jelentette a szezon vége. A 27 éves pilóta ugyan a 2023-as idényben egyedüliként futamot nyert a Hondának, de a sérülése és a vezetés felé mutatott bizalmatlansága miatt vélhetően mégis rossz szájízzel távozott idei munkaadójától.

A hatszoros MotoGP-futamgyőztes a Yamahához igazolt, és a keddi valenciai teszten ki is próbálhatta az M1-est. Sokan úgy gondolták, hogy Rinsnek felüdülés lesz ez a motor, hiszen ugyanúgy sornégyes motorblokkot használt, mint a Suzuki, amelyet a spanyol motoros 2022-ig erősített. Ő azonban cáfolta, hogy a két motor között lenne hasonlóság. „Nagyon más a motor a Suzukihoz képest – nyilatkozta. – Több első fékkel tudok bemenni a kanyarba, és ez jó, mert így kicsit javíthatunk a köridőn.”

Az Aprilia elsőségével búcsúzott az idei évre a MotoGP, Marc Márquez erősen kezdett a Ducatival

Rins összesen 54 kört tett meg a Yamahán, végül a tizenkilencedik helyen zárta a tesztet, 1,311 másodperccel lemaradva az élen végző Maverick Viñales mögött. Új csapattársával, Fabio Quartararóval szemben 542 ezred volt a hátránya, de ez nem mérvadó, hiszen más programon voltak. A spanyol pilótának azzal kellett kezdenie, hogy hozzászokik a motorhoz.

Quartararo: Nagy kihívást jelent, hogy jól használjuk az engedményeket

„Kétfelé osztottuk a napot – jelentette ki. – Délelőtt odaadták nekem Fabio versenybeállításait, én pedig csak köröztem és köröztem a motoron, hogy megtaláljam a [megfelelő] pozíciót a kormányon, a lábtartón és minden máson. Délután pedig arra koncentráltunk, hogy sok kört tegyünk meg az új burkolat tesztelése során. A Yamaha két burkolatot hozott, és amennyire ismerem a motort, a kettő közül az egyik jobban működik a normál darabnál. Összességében elégedett voltam a teszttel.”

Rins hozzátette, hogy a Yamaha „lágyabb”, mint amire számított. Ezután visszatért a motorblokkal kapcsolatos kérdéskörre, hiszen a Honda által használt V4-esről most sornégyesre váltott vissza. A 28. születésnapját jövő héten ünneplő pilóta azonban úgy véli, nem ez a legnagyobb különbség a két versenygép között, hiszen azt az aerodinamikánál kell keresni.

„Ami a V4-es és a sornégyes motorblokk közötti eltérést illeti, szerintem nem ez a legnagyobb különbség a motorok között. Jelenleg az aerodinamika területén van a legnagyobb differencia. Az aerodinamikának köszönhetően az ember jobban fordul. Délelőtt a normál burkolattal mentem, és a szélviszonyok miatt sokszor elemelkedett a kerekem, a kanyarban viszont jól fordult. Én azonban csak panaszkodtam a kerékelemelkedés miatt. Amikor pedig a másik burkolatra váltottunk, kevésbé éreztem a kerék elemelkedését, és [még] jobban kanyarodtam. A motorblokkok között szerintem a sebességfokozatokban van különbség.”

Quartararo: Nagy kihívást jelent, hogy jól használjuk az engedményeket