- Hirdetés -Alessio „Uccio” Salucci, a VR46 csapatigazgatója elárulta, szívesen szerződtetné Franco Morbidellit, aki egyébként az akadémiájukon nevelkedett. Ennek megvalósulása esetén minden bizonnyal egy másik fontos darab is a helyére kerül az átigazolási piacon.
Továbbra is kérdéses, hogy Franco Morbidelli hol folytatja a pályafutását 2025-ben. A Ducatival kötött szerződése az idei év végén lejár, és bár erről diplomatikusan folytatja, aligha lesz jövőre is a Pramacnál. Az olasz alakulat ugyanis jövőre már Yamahákkal fog versenyezni, és az addigra már 30 éves motoros vélhetően nem akar ilyen formában visszatérni a japánokhoz.
Quartararo már hónapok óta forszírozta a Yamaha és a Pramac házasságát
- Advertisement -
A többi márka közül egyik sem tűnik reálisnak, így egyetlen istálló marad mint lehetőség: ez pedig a VR46, amelyről korábban is pletykálták, hogy szívesen leigazolná a háromszoros MotoGP-futamgyőztest. Ezzel kapcsolatban megkérdezték Alessio „Uccio” Saluccit, Valentino Rossi alakulatának csapatigazgatóját, aki a legkevésbé sem tagadta ennek a forgatókönyvnek a lehetőségét.
„Szeretném [leigazolni – nyilatkozta az Autosportnak. – Imádom őt, ezért szeretnék vele dolgozni, ezt már régóta mondom. Talán a jövő év lehet az, amikor ez valósággá válik. Igen, adnánk egy esélyt egy másik srácnak is az akadémiánkról, de ez még messze van, mert sok mindent össze kell rakni. Szeretném, de várjunk még néhány hetet.”
A VR46 2022 óta van jelen a MotoGP-ben csapatként. Az első két évben két akadémistát versenyeztettek Luca Marini és Marco Bezzecchi személyében, de előbbi tavaly távozott, utóbbi pedig idén hagyja el az istállót. Mivel Francesco Bagnaia nyilvánvalóan nem mozdítható, míg a kisebb kategóriákból egyik növendék sem nyújt olyan teljesítményt, hogy fel lehessen hozni, Morbidelli leigazolása logikus lehet, és ebben az esetben jövőre sem maradnak akadémista nélkül.
Ami az olasz versenyzőt illeti, a januári tesztbalesete miatt nagyon rosszul kezdte az idei szezont, ám azóta láthatóan sokat fejlődött, és ráérzett a motorra. Olyannyira, hogy a Sachsenringen egy idei a második helyen motorozott, majd kizárólag más Ducatik előzték meg. Ennek is köszönhetően már a tizenegyedik helyen áll a tabellán, igaz, a tizedik Aleix Espargaró viszonylag messze, 24 pontra van tőle.
Nem teljesül Quartararo kívánsága? – Di Giannantonio gyári motort kaphat a Ducatitól
Amennyiben Morbidelli tényleg a VR46-nál köt ki, úgy minden bizonnyal egy másik fontos kérdés is eldől. Korábbi sajtóértesülések szerint Fabio Di Giannantonio marad a csapatnál, ráadásul gyári motort kap, így már csak a Gresininél lesz egy kiadó hely. Ezt pedig Fermín Aldeguer kaphatja meg, aki még az év elején kötött szerződést a Ducatival, de továbbra sem tudni, hogy melyik istálló színeiben mutatkozik be a MotoGP-ben.