A műtéten áteső Crutchlow mégsem tud rajthoz állni a Brit Nagydíjon, már a helyettese is megvan

Crutchlow egy korábbi sérülése, és az amiatt sorra kerülő műtét okán nem tud rajthoz állni Silverstone-ban. Helyette Remy Gardner fogja vezetni a japán gyártó harmadik motorját.

Nem az idei a Yamaha legfényesebb szezonja, de az iwataiak mindent megtesznek azért, hogy felzárkózzanak az élmezőnyre. Éppen ezért úgy tervezték, hogy a tesztpilótájuk, Cal Crutchlow legalább három fordulóban el fog indulni szabadkártyával. Az első ezek közül az Olasz Nagydíj lett volna. Viszont Crutchlow azon egy korábbi sérülése miatt szükségessé vált műtét okén mégsem tudott részt venni.

Rossz hír a Yamahának: Crutchlow mégsem tud elindulni az Olasz Nagydíjon

Azóta pedig kiderült, hogy sajnos az augusztus 2-4. között sorra kerülő Brit Nagydíjra, vagyis a hazai fordulójára sem fog felépülni. Az tervek szerint ezután legközelebb az első misanói hétvégén – a mezőny idén kétszer látogat el az Adriai-tenger partjára –, vagyis szeptember elején próbálhat majd motorra ülni.

„Sajnos nem tudok szabadkártyával részt venni az idei silverstone-i Brit Nagydíjon – olvashatóak Crutchlow szavai a közleményben. – Két hónappal ezelőtt megműtötték a kezemet, és a felépülés sajnos egyáltalán nem úgy alakult, ahogy vártuk, ez pedig egy újabb műtéthez és komplikációkhoz vezetett. Most az a fontos, hogy hagyjam teljesen meggyógyulni a kezemet, mielőtt megpróbálnék újra MotoGP-gépre ülni. De már alig várom, hogy amint lehet, visszatérjek, és újra a Yamaha tesztcsapatának részeként motorozzak, illetve, hogy folytassuk a projektünket, és továbbfejlesszük a Yamaha idei és jövő évi csomagját.”

Egyben az is kiderült, hogy Crutchlow helyett Remy Gardner vezetheti majd a harmadik Yamahát. Gardner egy természetes választás volt erre a szerepre, hiszen idén már részt vett egy MotoGP-fordulóban, méghozzá a Német Nagydíjon a korábban megsérült Álex Rins helyetteseként. A sachsenringi sprinten huszadik, a főfutamon pedig tizenkilencedik lett, de igazából az a fontos az esetében, hogy mindkét viadalt befejezte.

A visszatérő Gardner majdnem sírva fakadt, amikor Rossi az ő motorjára ült fel (videó)

Gardner egyébként is a Yamaha színeit képviseli, méghozzá a Superbike-világbajnokságon. Az ausztrál pilóta elég jó formában van, nemrég megszerezte az első dobogóját is a sorozatban. Mellékesen pedig aránylag friss tapasztalatokkal rendelkezik a MotoGP-ből, hiszen 2022-ben az állandó mezőny tagja volt a KTM szatellitcsapatának versenyzőjeként. Viszont aztán az osztrákok nem túl korrekt módon küldték el az 1987-es királykategóriás bajnok, Wayne Gardner fiát, aki ezután került át a Superbike-vb mezőnyébe.

„Először is, azt szeretném mondani, nagyon remélem, hogy Cal hamarosan jobban lesz – nyilatkozta Gardner. – Láttam őt az előző héten, és remélem, hogy rövidesen vissza tud térni a motorozáshoz, és segíteni tudja a gyártó MotoGP-projektjét. Nekem az nyilvánvalóan egy jó lehetőség, hogy újra az M1-gyel versenyezhetek, szóval nagyon boldog vagyok. Ráadásul Silverstone egy olyan pálya, amelyet szeretek, és így remélhetőleg tudok majd néhány hasznos visszajelzést adni a Yamahának és a csapatnak, miközben élvezni is szeretném ezeket a pillanatokat. Köszönöm mindenkinek a Yamahánál, már alig várom, hogy újra motorozhassak!”

Gardner: Nagyon rosszul éreztem magam a MotoGP-ben, még a visszavonuláson is elgondolkoztam

Zarco szerint a Pramac váltása megkavarhatja a kártyákat, de a Ducati jövőre is „elérhetetlen” lesz